Legális a Ducati aero csomagja


2017-08-19
Érdekes interjút közölt a motomatters.com amiben Danny Aldridge nyilatkozik.

Aldridge elmagyarázza, hogy pontosan miért is fogadták el a Ducati új idomzatát. Érdemes a teljes interjú végig olvasni és elemezni de akinek nincs rá ideje mi egy tömörített összefoglalóban segítünk most tájékozódni.

A legfontosabb, hogy a GP sorozatban jelenleg nincs tökéletesen elfogadott szabálykönyv ami az aero felépítményeket szabályozná. Ez a terület még gyerekcipőben jár egy F1 sorozathoz képest így mikor a szabályok megalkotásán gondolkoztak minden gyártót megkérdeztek mi lenne a megfelelő közös irány.

Mivel azonban nem született teljes szabályzat de irányelvek vannak a biztonságot helyezik előtérbe. Ne sérülhessen versenyző vagy pályafelügyelő az aero elemek használatától. Minden a görbületek és a szögek mentén fog eldőlni ahogy már most is azt ellenőrzik leginkább.

 Aero elemek motogp Ducati

A versenyzők biztonsága a legfontosabb

Ducati négyszer vagy ötször adott be terveket amiket mindig visszadobtak mert nem feleltek meg a szabályoknak. Ők mindig átdolgozták és újra módosítottak rajta, keresve a kiskapukat. véleménye szerint pont erről szól a fejlesztés, Ők szabályoznak a csapatok pedig próbálnak kreatívan megfelelni.

 Aero elemek motogp Ducati

 Nagy harc várható a csapatok között az új területen 

A Ducati szárnya egyrészesnek tűnik de az alsó rész eltávolítható drasztikus beavatkozással ha kell. Ez azért fontos mert minden gyártó másolja a másikat és minden gyártó szeretné ha az aero csomag pályáról pályára módosulhatna vagy alakítható lenne. A Yamaha csomagja hasonlít a KTM terveire de a Ducati aero eleme is hajaz az orránál a KTM-re míg lent a Suzukira.

A rajongóknak nem tetszett eleinte a Ducati terve de ez véleménye szerint azért volt mert csak a felső részét látták, a versenyzők közül többek között Pedrosa emelte fel a hangját de hivatalosan senki sem tett panaszt.

A Yamaha és a Honda egy meglévő elfogadott tervet vettek elő és módosítottak minimálisan, nekik ráadásul az oldalsó idomok eltávolíthatóak és ezzel jobban tudják a pálya adottságaihoz hangolni a burkolat elemek kialakítását.

Összefoglalva : a GP-ben még mindenkinek új a terület de fejleszteni kell mert az jól látszott a utolsó versenyen, hogy meghatározó szerepe lehet az elkövetkező bajnokságokban egy jól összerakott aero csomagnak.

A teljes interjút a motomatters.com olvashatjátok angolul.

Foto : Ducati

Kapcsolódó hírek


Lehullt a lepel az új Suzuki GSX-R1000-ről

Lehullt a lepel az új Suzuki GSX-R1000-ről

Két változatban mutatták be Kölnben a legendás ezres új generációját.
Borít a koszos DR-Z

Borít a koszos DR-Z

Keressük a legkoszosabb motort játékunkban pillanat alatt elsöprő sikert ért el Csík Bence Suzuki DR-Z400-asa, a gép 282 lájkot gyűjtött egyetlen nap alatt. Mindez persze nem véletlen.
Teszt: Suzuki SV650 ABS - Szupervumen

Teszt: Suzuki SV650 ABS - Szupervumen

A Suzuki SV650 visszatért legjobb önmagához. A 2016-os modell ismét egy ugyanolyan imádnivaló kis gépezet, amilyen az 1999-es első kiadás volt, sőt, jobb, mint valaha.

VÁLASZD KI A GÉPJÁRMŰVEDNEK MEGFELELŐ KENŐANYAGOT!

Motul kenőanyag választó, VÁLASZD KI A GÉPJÁRMŰVEDNEK MEGFELELŐ KENŐANYAGOT!
Összes Motoros képgaléria